söndag 5 mars 2006

Syv

Söndag. Suck. Om det inte vore för att jag är lite bakfull så hade jag haft otroligt tråkigt idag. Det är bara sju dagar kvar tills jag sitter i Oslo utan både bredband och telefon. Kartongerna gör sig påminda att de inte är packade än, och jag stressar upp mig. Ändå tänker jag inte göra någonting idag. Jag ska klistra in kort i mitt fotoalbum och äta lite mer av min kebabpizza som jag köpt. Mmm.

Jag var på Mitt Andra Hem igår tillsammans med några av mina vänner. Eftersom det var sista helgen för mig här i Sverige så skrapade jag ihop lite pengar så att jag skulle kunna följa med dem som ändå skulle gå dit. En sista gång. Det blev en trevlig förfest hos G och sedan utgång. Jag kommer sakna de här två gubbarna på korten. Det borde finnas exemplar av dem i varje land, i varje stad. Jag ska försöka locka dem till Oslo så snart som möjligt. Där finns det möjligheter, pubar och museum för alla smaker. Vill du komma? Erkänn att det låter lite spännande.

Jag är nervös faktiskt. På måndagen efter flytten måste jag bege mig ut i staden för att söka jobb. Hur ska jag hitta? Jag får köpa en karta att smygtitta på när jag inte vet var jag är. Min älskling ska jobba och kan inte hjälpa mig alls.

Sju dagar. Seven days. Sedan börjar mitt nya liv. Känns det som.
Nu, klistra kort och bygga på mina kärlekshandtag.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails