måndag 6 mars 2006

Bla bla

När programmen på TV är slut för min del och det är för mörkt och tyst för att sätta igång och riva lägenheten, vad gör man då? Jag tenderar att bli väldigt låg på söndagar och måndagar för det är då min älskling åker och jobbar. Det blir helt plötsligt väldigt mycket plats i sängen och jag har ingen att peta på längre. Tomt.
Vi har packat mer av köket idag. Imorgon hade jag tänkt att ta det mesta av alla kläder och stuva ner i väskor.
Intresseklubben antecknar.
På tal om reklamsnuttar, är det någon som kommer ihåg reklamen om någon slags kycklingsås eller Uncle Ben's sås, det är massa folk som flaxar med armbågarna och springer runt i ringar och sjunger "Jag vill ha chicken tonight!"? Jag har frågat många om de förstår vilken reklam jag menar, men alla skakar bara på huvudet och funderar på vilken planet jag nyss kommit ifrån.
Eller, iiih! Den reklamen om Pucko. När en Tyrannosaurus Rex kommer fram på Sergels Torg och roffar åt sig en Pucko av en kille (eller en dam) som står och spelar synth där, och sedan inte kan dricka ur sin Pucko för att han har för korta armar. Jag har bara sett den en enda gång och jag skrattade så jag tjöt. Har ingen sett den heller?

Sex dagar kvar. Det närmar sig med stormsteg. Far frågade om jag var nervös, men jag tror att jag är mer förväntansfull. För en gångs skull kan det väl bara komma gott ur flytten.
Äh, återkommer om jag har något vettigt att skriva om.

4 kommentarer:

vandrarvild sa...

haha, den enda är väl för kronfågel? den andra minns jag, puckoreklamen,. Den var kul som fan.

Fröken K sa...

kronfågel? kanske det. kommer bara ihåg att de sprang runt som fåglar. men puckoreklamen är det nästan ingen som sett. konstigt. :)

eline sa...

Nej puckoreklamen har jag inte sett, än dock har jag hört OCH SJUNGIT Jag vill ha chicken tonight. :D (Tyvärr)

Fröken K sa...

om du säger att du var med i reklamen så skrattar jag ännu mer, men du kanske bara härmade dem på tv?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails