fredag 3 mars 2006

Födelsedagar

Far fyller 48 år idag. Han är i Sälen och tittar på när andra åker skidor. "Tänk om man ramlar och bryter nåt." Min käre far. Han tycker att han är för gammal för att åka skidor. Jag sjöng för honom litegrann. Ville inte göra honom hörselskadad. Han är nog den bästa pappan i världen. För mig alltså.

Så här ser min vardag ut just nu. Jag kom på mig själv igår. Det är ju bara tio (nu nio) dagar kvar tills allt ska vara packat och färdigt för att bäras ut i lastbilen. Jag har bara valt ut det som jag inte behöver just nu och packat och förseglat. Nu är det dags att stuffa ner allt i lådor och leva med fulla kartonger och papperstallrikar.
Det är inte konstigt att man inte kan slappna av när det är lådor överallt, saker står inte på de ställen som de ska stå på och det är omöjligt att hålla rent och fint. Inte för att jag är perfektionist och har städmani, men jag tror att alla håller med om att man mår bäst i en städad lägenhet.
Om man skulle börja packa då. När jag ändå sitter och gnäller om att det ser illa ut här hemma så borde jag väl resa på mig och ta tag i det. Eller så sitter jag här och myser med fina låtar och pratar skit med mina vänner som jag inte kommer få träffa på ett tag.

Nu vill jag gå och handla present till M, som fyller 24 år imorgon. Come on C!

Dagens låt: Ja må han/hon leva.
(Gäller imorgon med.)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails