lördag 25 februari 2006

Zombies

Tomt. Det är tomt i min mage och i min hjärna. Det här med flytten går inte så smidigt längre. Vi ligger back 13 tusen och det blir bara mer och mer pengar som ska ur min ficka. Vi kommer inte kunna äta på tre månader om det blir såsom vi förutspått.
Min älskling var väldigt ledsen igår, jag hjälpte honom att somna. Han gick upp fem i morse för att hämta sin syster med familj på flygplatsen. De har varit i Peru i en månad (vi skulle egentligen också följt med, men det finns ingenting som heter easy money) och ville ha skjuts hem. Jag sov vidare i sängen med det otroligt sköna täcket. Drömde om zombies. Vi var i en kyrka och min vän C hånglade friskt med mitt ex S. I kyrkbänkarna låg det döda människor och zombies åt av dem. Jag fick hålla andan för att inte bli uppäten själv. C och S hånglade ännu mer. De få levande som var kvar sprang ut på en kulle och lade sig ner på gräset som var ovanligt grönt. Jag försökte springa dit jag med, men min väska hade fastnat i en spik i kyrkbänken och jag fick inte loss den. Då vände A på sig, min tandläkares dotter som jag umgicks pyttelite med när jag bodde i Kungsör. Hon klippte bort den tråd som satt fast i spiken och jag fick springa därifrån jag med. Fick med mig C som hade en brudslöja på sig. Hon blödde i munnen.
Sedan vaknade jag. Vad i h-e? Vad betyder allt det där? Jag vaknade med jämna mellanrum och somnade om. Då fortsatte jag bara drömma där jag slutade. Vaknade till sist på riktigt när det kom post. På en lördag...


Borde packa. Borde städa. Borde äta. Borde träna. Många borden.
Jag vill vara smart. Kul. Snygg.
Ska på födelsedagskalas ikväll. Har inga kläder att ha på mig alls. Allt är smutsigt. Får ha för trånga jeans och en bylsig tröja på mig. Gå runt och se ut som om jag inte har någon smak för kläder alls. Fast det kanske jag inte har... Min älskling säger att jag visst är sexig och snygg, men om han skulle säga tvärtom så vet han hur det skulle bli. Jag skulle bli så ledsen om han sade så, det är väl inte så konstigt att han säger det jag vill höra. Jag tror inte på honom, inte för fem öre.

Nu, dags att besöka bolaget för lite rusbrus. man blir ju inte fet av alkohol. Ne-ej då.

Yawn

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails