söndag 26 februari 2006

Hjälp mig

Vilken Twin Peaks karaktär är du?



You are the Giant. You're mysterious, benevolent, and spooky as all get-out. Though you're extremely wise, your cryptic demeanor unnerves the hell out of folks. So does your bow tie.

Jaha. Jag som inte har sett ett enda avsnitt av Twin Peaks. Hur ska jag kunna veta vem the Giant är? Verkar som att han/jag är mystisk och jävligt smart. Tyvärr stämmer det inte in alls. Jag har heller ingen fluga att skrämma folk med. Gör testet själv här.

Födelsedagskalaset igår var kul. Ända tills vi skulle hem. Min så kallade älskling satt i baksätet med en tjej som kände hans bror. Jag satt i framsätet och diskuterade OS med föraren. När jag vände mig om hade min älsklings hand av någon okänd anledning hamnat på tjejens knä. När han såg att jag såg så drog han bort handen, som om han hade blivit ertappad. Jag sade ingenting just då, men när vi skulle gå och lägga oss så ifrågasatte jag honom. Han sade hela tiden att han inte visste varför han hade gjort så. "Det bara blev så." Jag stormade ut ur lägenheten och förväntade mig att han skulle följa efter. När jag kom tillbaka en timme senare, frusen, så låg han och sov. Han hade inte ens gått ur sängen för att leta efter mig.

Anledningen till att jag blev och förblir förbannad är att han för det första inte har någon som helst förklaring till varför han gjorde det. För det andra så blev han ju ertappad och han förstod det själv, eftersom han ryckte åt sig handen när jag såg var han hade den. Det må vara en liten sak, men den blir större när han inte vill diskutera det. Hur ska jag lösa det här? Bara svälja och gå vidare eller konfrontera honom ännu en gång och få samma svar som alla andra gånger: "Jag vet inte." Jag ifrågasätter ju samtidigt mig själv. Har jag varit för hård mot honom? Tycker han att jag är så tråkig att han vill söka spänning hos andra tjejer? Varför hetsar jag upp mig?

Bara för att jag är så arg just nu så lägger jag upp en bild på dem två. Inte från bilen då, men från festen.

Ser de inte ut att ha trevligt? Helvete!

Snälla. Nu behöver jag råd. Jag vädjar till alla som läser min blog, vilket inte verkar vara så många. What to do? What to doooo?

Känner för att kapa av hans hand. Eller hans genitalier. Verkar som även han tänker med den för det mesta. Det trodde jag inte om honom. Det trodde jag inte om dig, Thomas.

Besviken.

1 kommentar:

vandrarvild sa...

jag vet faktiskt inte vsd jag hade gjort i samma sits. Blivit skitförbannad förmodligen. Men jag tror nog det bara var något som hände. Emellanåt verkar det som om killar inte ens är i närheten av att tänka så mångsidigt som tjejer faktiskt gör, men å andra sidan verkar det ju inte krångla till saker för dem eller ens vara så självdestruktivt som tjejers tankesätt är emot sig själva. Krångligt. Du måste välja; ta upp det och rensa luften på en gång eller lägg ner det helt. Och dra inte upp det igen i ett gräl om några månader för då har det ju inte med saken att göra längre, mer än att man kanske vill använda det mot dem som en kniv vänd mot sig själv. Det är bara onödigt och skapar osäkerhet i föhållandet.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails