tisdag 14 februari 2006

Tungt


Jag tog mig ett bad i hopp om att tiden skulle gå fortare så att det kunde vara dags för sängen. Trött. Har städat och ringt runt som en höna hela dagen, nu är jag trött som en gnu. Vill inte se på TV förrän Desperate Housewives börjar. Då ska jag släppa allt vad flytt heter, allt vad pengabrist heter. Och framförallt vad jag såg i min lilla spegel i sovrummet. (!)
Magen har ökat markant med flera kilo. När jag tänkte efter så var det nog inte bara magen som ökat i storlek, det är nog hela kroppen. Så nu kommer jag gå runt och må ännu sämre för att jag slappat för mycket. Jag vill gå på gymet igen. Ska försöka hitta något närliggande i Oslo. Det måste bli en ändring snart. Jag kommer ju rulla på gatorna i Norge annars. Här i Örebro vet alla att jag rullar, de har sett mig. Men i ett nytt land ska man ju försöka smälta in. Och när de där förbannade norrbaggarna bara äter smörgåsar så ser de ju ut som de gör. Satan!

Jag söker efter skavanker på mina gamla bilder och upptäcker massa. Men inte den där överhängande ångesten som verkar finnas på kroppen i detta nu. Jag avskyr det verkligen. Jag skulle kunna göra vad som helst för att få det ur världen. Att kunna gå utomhus, inomhus, in public och ensam utan att sträcka på halsen, gömma mina armar och desperat försöka hålla in magen på ett anorketiskt vis. Mina lår hänger inte med i den destruktivt plågande utvecklingen som jag utsätter mig för. Jag synar mitt nyckelben och letar efter förändringar på mina handleder för att se om jag ska gråta eller rycka på axlarna. Lyssnar på ’baby got back’ för att försäkra mig om att rumpan min inte är grotesk och i vägen som den alltid verkar vara.

Gammalt dagboksinlägg på Helgon. Mina tankar om mig själv försvinner inte. Ju äldre jag blir, desto mer desperat blir jag. Desperat efter en kropp att tråna, att avguda, att känna på. När ska jag vakna och ge mig ut i spåret? Med min nyinköpta snygga iPod och mitt nya jävlaranamma i fötterna. Jag kanske får spara ihop till en iPod först. Om jag kanske tar av matpengarna.

Nu ska jag gnugga golvet rent. Så rent att jag kan spegla mig i det trots att jag inte vill. Väga mig, springa ut med sopor, väga mig, diska färdigt, väga mig, damma, väga mig och väga mig igen. Sen hoppa ner i soffan med en bunke popcorn som jag inte äter av och se de där snygga hemmafruarna som inte har ett gram underhudsfett på kroppen. Efter det blir det Joey, sen datorn. Sitta här tills det är alldeles för sent att gå och lägga sig.

Jag har ju ringt Telia iallafall...


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails