onsdag 26 januari 2011

Barnkalas 2.0


Snart fyller min son två år. Då är det dags för kalas.
Förra året hade vi tårta, bullar och kakor. Min sambo var pappaledig (läs: arbetslös för vi hade inget dagis och han kunde inte tacka ja till jobb) och hade lite tid att förbereda.
Detta år jobbar vi bägge två. Häromdagen, när jag stod och kopierade kvantum med papper på jobbet, så kom jag på att det är mindre än en månad till kalaset. Jag fick en lätt dos av panik, för det ska ju förberedas så mycket. Bakas, städas, folk ska bjudas in (annars blir det ett tråkigt kalas), presenter ska köpas. Det är bäst att jag börjar nu.

Är det någon som har bra tips på vad man kan bjuda på till barn och vuxna när en tvååring har kalas? Märk väl att det är ytterst få sittplatser, och där matsalsbordet en gång stod finns det en säng.


Kanelbullar är en klassiker, men de ser ju så tråkiga ut. Eller hur?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kakor! ;) /Stina pytt i panna

missM sa...

Kanelboller er kjempegodt. og absoulutt noe du kan by på!!!!
Ellers så har jeg bakt en kake, som ligger på bloggen min i dag, den lagde jeg forje uke. Den blir stor og er garantert en kake som både voksene og barn liker. Enket og godt :D

Lykke til, blir nok bra uansett!

lady thirty sa...

när jag fyllde år sist så bjöd jag på allt möjligt, du kan kika in här:
http://ladythirty.blogspot.com/2010/04/bakverken.html
på min gamla blogg så kanske du får lite inspiration :D

Camilla sa...

Du kan ha på strössel på bullarna istället :)

Smält choklad, häll ut en klick på mariekex och ha på strössel och låt sedan det stelna. MUMS!

k sa...

Korv med bröd är enkelt om ni ska börja med lite mat. Det är lätt att äta stående och kräver inte så mycket förberedelse. sen är väl tårta och kanelbullar strålande. Olika tårtförslag finns det oftast i "kalasböcker" där man kan göra allt från tåg till slott och blommor av tårtorna på enkelt sätt.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails