lördag 20 november 2010

Dag 01 – Presentera mig själv


Jag kommer från en liten by i Västmanland men flyttade hemifrån efter studenten. Innan jag vid 22 års ålder bosatte mig i Örebro var jag på språkresa i Hastings och i Malaga, samt en weekend i Rom, nu reser jag inte längre än till Köpenhamn, eller ännu närmare, jobbet och tillbaka.
Sedan jag flyttade hemifrån så jag jag flyttat en gång varje år fram till 2010. Jag gillar att förnya mig, och tror att gräset är grönare på andra sidan.
Jag har en mamma och en pappa och en extrapappa. Jag har två systrar och en katt som jag inte kan klappa. Jag har en sambo och en son som är alldeles för lik Emil i Lönneberga.
Nu bor jag i Oslo och jobbar med försäkring, och det är så spännande att jag vill springa på jobb varje morgon, vilket jag gör och blir alldeles för svettig och går runt och luktar illa hela dagen.
Jag har alltid haft dåligt självförtroende, och det kommer nog aldrig försvinna, utan bli värre med åren.
Trots mitt dåliga självförtroende så bjuder jag på mig själv, jag kan konsten att se skönhet i alla. Jag är också naiv och lite dumsnäll, men jag kan ryta till ibland (ganska sällan).
Jag kan skratta som personen jag skrattar med, och jag skrattar ofta. Det blir mycket skratt, och massa ångest innanför hemmets väggar.

Jag ser kanske onormal ut, men när man lär känna mig så är jag precis som alla andra. Livrädd för att folk ska se mina brister.

Utmaning.

2 kommentarer:

k sa...

Jag gillar din beskrivning! Och tycker att det är jättekul att du också hoppat på de 30 dagarna. Ser fram emot mer spännande läsning om dig!

Jessica sa...

Mhä hallå, är det allt du skriver om våran språkresa!? Herregud jag skulle kunna skriva ett tio meter långt inlägg om den! *asg*
eller nej kanske inte förresten, då skulle nog mamma få spatt. ;)

Och var snäll nu annars kommer jag med massa hemliga ungdomssynder! :p

Kram!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails