tisdag 8 juni 2010

Studs


Jag gick igenom lite gamla bilder för några dagar sedan, och hittade förvånansvärt många roliga bilder. Dum som jag var så sparade jag bara på några stycken, medan de flesta fick stanna kvar på alla cd-skivor jag bränt dem på.
Jag minns bilden ovan. Jag och min sambo hade bara varit tillsammans i drygt ett år då vi flyttade in till hans syster som hade köpt hus på landet. Vi bodde i ett rum med våra kläder slängda i högar (det var ett försök på att organisera), en madrass på golvet och min dator som jag släpat med mig hemifrån. Jag minns att jag köpt en blomma och en blomkruka som jag ställde i fönstret för att det skulle se mer hemtrevligt ut. Jag minns att jag tyckte att det spökade, och jag ville aldrig vara ensam i huset. Jag minns att vi målade om och jag minns glädjen som infann sig hos både vuxna som barn när det kom upp en studsmatta på den stora gräsplanen. Vi studsade dag som kväll. Vi åt, sov, solade, studsade och drack öl på den.
Vilken familjemedlem!


Förresten, bilden föreställer sambo som studsar på studsmattan i kvällssolen.
Och ja, jag älskade min blomma.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails