onsdag 30 december 2009

Filmstädning




Denna film vill jag se. Den kom på bio 30 oktober i år, jag förstår inte hur jag har missat den.
Nu sover mina pojkar sött, så jag ska ta tillfället i akt och duscha och sedan städa som ett djur, eller ska jag städa först? Det är alltid ett problem med städning. Innan min son kom till världen tyckte jag att städning var ett nödvändigt ont, ungefär som att skotta snö eller äta frukost. Nu diggar jag faktiskt att städa (när jag är pigg det vill säga), men det är mäkta svårt när ungen sitter fast i ena benet när man springer mellan rum och dammar. Det blir alltid att jag städar när sambo kommer hem från jobbet, men då är det alltid massa annat som ska göras. Mat, betala räkningar, få ungen att sova. You name it. Och, även om jag säger emot mig själv nu, så hade det varit skönt om någon annan städade för en gångs skull.
Mammaledigheten är slut nu, så då blir det jag som får ligga på golvet med min son medan sambo springer runt och gillar att städa.


Nej, dusch. Nu!

Förlåt för tråkigt inlägg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gillar oxå att städa. Har nog alltid gjort. Älskar att ha ordning och reda. Kan ju bero på de kanske.... Har visst smittat min son för han vet när de är dax att städa =) Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails