tisdag 4 augusti 2009

Vakna!


Jag vill så gärna kunna kalla mig för amatörfotograf. Bilden ovan föreställer min dusch, om nu ingen redan har förstått det. Jag läste några tips på internet och brännvidd, bländare och slutartid. Då fick jag för mig att jag skulle skapa en drömliknande effekt på vatten genom att ändra på slutartiden, alltså använda den manuella delen av kameran. Hej och hopp, jag stod med kameran i högsta hugg och insåg att jag inte hade något vattenfall att ta kort på. Så då sprang jag till badrummet och började fotografera. Efter några bilder sprang jag till köket och knipsade några bilder där också. Men det blev inget magiskt med bilden alls. Jag förstår inte ens varför jag har sparat bilderna i min dator.
Bara för det så tror jag att jag ska gå och se Psycho. Inte bara för att Hitchcock är så bra, utan också för att då kanske jag får fler tips på hur jag ska ta bättre bilder av min dusch.

3 kommentarer:

guess who? sa...

:) hehe. aaah. tror man måste ha jättelång slutartid för att det ska bli bra... o då måste du ha stativ. har du köpt det förresten?

Fröken K sa...

Oj, nej, vet inte vem du är.
Nej, ska införskaffa stativ snart. Måste bara övertala mannen att jag får göra det.

Anonym sa...

Lilla lin...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails