söndag 23 augusti 2009

På genomresa i bloggvärlden

Det händer inte så mycket nuförtiden. Min sambo har haft semester och börjar jobba imorgon, så vi har varit hemma och tagit det lugnt, försökt få små rutiner gällande vår son. Det resulterar i händelselösa dagar och väldigt lite bloggande från mig.

Vi har fått sålt lägenheten nu. 1 november måste vi vara ute från radhuset. Jag undrar var vi ska ta vägen. Vi ser på lägenheter i Oslo, jag har varit och pratat med en studievägledare på Oslo Universitet och vi förbereder oss egentligen mentalt för att flytta dit. Vad gällande min KY-utbildning i Sverige, så tror jag inte att den blir av. Vi kan inte flytta till Sverige nu, med så hög arbetslöshet och brist på andrahandskontrakt. Jag har ringt ansvarig för utbildningen i tre dagar, och får inget svar, om jag kan bo kvar i Norge och plugga på distans ändå. Ärligt talat vill jag hellre bli socionom än läkarsekreterare, även om sistnämnda är två år kortare utbildning.
Det är vid sådana här tillfällen jag vill att någon ska säga åt mig vad jag ska göra.

Eller ännu bättre, säga åt mig att jag ska följa mitt hjärta och göra precis det jag vill.



Fröken K i oändliga telefonköer

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart att du ska välja socionom gumman! Det ger ju mycket mer givande att jobba med tror jag!


/ Kram från Hanna

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails