onsdag 29 juli 2009

För evigt

Tänk att vara med på ett vykort. Att människor du aldrig mött har dig på bild i sitt hem. Det slog mig en gång då jag såg ett resprogram där en svensk tar sig runt i Asien. Han är väl i Japan och strosar runt i Tokyo eller Kyoto, då det kommer folk fram och vill ta bilder på sig själva med honom, då han är blond och lång som en skyskrapa. Han ställer glatt upp på bild, och går vidare. Jag undrar om de människorna har framkallat bilden på den långe svensken och har bilden i ett fotoalbum, eller varför inte i en ram på väggen.

Jag skulle aldrig våga ta bilder av främlingar. Även om jag har varit bra sugen några gånger. Folk vet inte hur vackra de kan vara.


1 kommentar:

Anonym sa...

Man får fotografera alla människor, så länge man inte tränger sig på.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails