tisdag 21 juli 2009

Drömlös

Jag läser dagligen några bloggar vars ägare är gamla klasskamrater till mig. De skriver ofta, uppdaterar nästan dagligen, och de har alltid något intressant att skriva om. Deras dagar är fulla med göromål som de prickar av, en efter en, med gott samvete.

Själv sitter jag här i min träningsdress med en naken pojke på golvet som iakttar (Är det så det stavas? Jösses jag har bott i Norge för länge.) en Fantaflaska med största glädje. Och det är det jag tänker fortsätta med. Emil sov så dåligt inatt, kanske på grund av tänder. Jag räknade ut att jag hade fått två timmars sömn. Sammanlagt. Det betyder att jag inte hunnit börja drömma ens.

Jag skrev en lista på vad jag skulle göra under dagen igår. Det blev tolv punkter. Jag blev färdig med nio av punkterna. Några av göromålen var väldigt fåniga, men de snälla tanterna på familjecentret sade att jag skulle börja mjukt. Det som inte blev gjort var att städa ur kylskåpet, så det får jag väl sätta på dagens lista och sedan ha ångest för att jag inte gjort.


Bild från en dag jag faktiskt kom utanför dörren.


2 kommentarer:

Caroline sa...

Usch, fy för att städa ur kylskåp! Det räcker för en hel dag tycker jag! Har du bara gjort det kan du vila med gott samvete! du borde tom unna dig något för att du varit så duktig!!!

Fröken K sa...

Jag städade inte ur kylskåpet. :(

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails