måndag 12 januari 2009

Kråkstaden

Nu har ännu ett uteställe i Moss gått i konkurs. Det verkar inte som om det går att öppna någonting i Moss som inte har ett speciellt koncept och som tilltalar hela konsumtionskara från 15-75. Jag håller dock med att Komma, som gick i konkurs, var alldeles för dyrt. De spelade bara dålig musik där, och 120 kr för en sallad är faktiskt hutlöst. Jag åt där några gånger, salladen var visserligen god, men för 120 kr hade jag kunnat laga egen sallad och levt på i flera dagar.

Det verkar som om Moss ser ut att bli en spökby. När Rygge flyplass öppnade så kände jag en gnutta hopp. En flygplats i lilla Moss måste ju bara hjälpa till med att få folk hit så vi kan expandera. Men så kommer finanskrisen och alla flyg kancellerar. Och i tillägg så hade alla hotell i Moss stängt över jul och nyår. Trevligt för personalen, men var ska turisterna ta vägen. Jo, de drar till Fredrikstad och kommer aldrig tillbaka till Moss. IKEA kommer nog aldrig öppna här, och mina barn kommer växa upp i en håla med igenbommade butiker och bara stora köpcentrum så långt ögat kan nå.

Och jag som ville öppna cafè.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen till Fredrikstad... :)


Seriöst så blir man deprimerad när man kommer till Moss... alla dessa nya köpcentrum, jobbade ett tag i Moss... och det var inte skoj... Du har nog rätt Rygge stjälper nog mer än hjälper...

Fröken K sa...

Bor herr Yksi i Fredrikstad? Är det seriöst bättre där?

Ja, det är deprimerande. Om inte många vänner bodde här så skulle jag nog inte bo här heller.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails