söndag 18 januari 2009

Gråt över spilld mjölk

Jag tyckte det var en bra idè att lära mig baka drömmar en dag som denna, med sambo på jobb och 10 cm snö utanför fönstret. Hade i förväg tittat ut ett recept som jag tyckte verkade enkelt, som var svårt att missförstå, då jag inte kan baka.
När jag läste igenom receptet så funderade jag länge och väl på vilket slags smör det skulle vara. Smält eller inte? Jag tjuvtittade på ett annat recept där det stod att fettet skulle vara rumstempererat, så jag tog gladeligen ut 200 gram smör ur kylskåpet och lät det stå en dryg timme innan jag började hälla ihop torrvarorna.
När alla ingredienser var ihopblandade så insåg jag att jag hade tänkt fel. Fettet skulle vara smält, nu var det ingen smet, bara pulver. Pulver går inte att klicka ut på bakplåtspapper.


Så jag lade mig ner på golvet och grät i en halvtimme.

Gravida kvinnor får gråta över spilld mjölk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ogravid hade jag kunnat göra prcis samma sak, det är helt okej ;)

Anonym sa...

har aldrig testat det själv, men smälter inte smöret om man värmer det lite i micron? alltså det pulver som du hade nu, kan du inte stoppa in allting i micron o låta det smälta, o sen fortsätta?

beklagar att det gick som det gick, men varje nytt hinder är bara en ny prövning. :) upp med huvudet och kämpa vidare.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails