tisdag 2 januari 2007

Pang, nytt år

Jul och nyår gick fortare än jag hade förväntat mig. När inte julstämningen infann sig så gick julafton ganska fort. Jag och T fick nästan mer paket än barnen. Det var dock många saker som vi aldrig kommer att använda eller har nytta av. Men vi tackar och bockar.

Nyårsaftonskvällen blev mer lyckad än julafton. Tre par och en singel plus ett barn och en hund firade in nyåret i ett stort hus med massa mat och dricka. Jag poffade cigarr och jublade åt alla raketer som vi kunde se från vårt hus. Röken och alla raketerna gjorde att det såg ut som ett nystartat krig (fast det vet jag ju inte hur detser ut, jag gissar bara) men stämningen var på topp. Lille J sov igenom hela timmen med raketer. R blev som de flesta hundar mycket rädd och kissade i ett hörn för att sedan vara helt apatisk resten av kvällen/natten.


Inga nyårslöften. Men jag kan lova mig själv att detta år ska bli ännu bättre än det förra. För det ska jag se till att det blir.

2 kommentarer:

Mette sa...

Hittade hit från min blogg och ditt excellenta val på katt-namn - det blev Winston ändå.



Hur kan det vara att du skriver på svenska när du bor i Oslo?


Nyfiken Mette (og ikke Marit)

Fröken K sa...

Winston är ett fint namn också. men om jag någon gång skaffar katt (allergisk) så ska han heta Mr Jingles.

Jag är ursprungligen från en liten svensk by i Västmanland. Svenska är mitt modersmål. Oslo är en trevlig stad att flytta till när man inte har jobb. För då får man jobb. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails