söndag 28 januari 2007

Farbror Kalle

Igår var jag tillsammans med min svägerska på Onkel Donald. H hade fått tips på ett bra uteställe där man kunde dricka, dansa och träffa fina pojkar/män. Det var ett lättillgängligt diskotek med mycket folk. Vi bestämde oss för att gå.
Först så hittade vi inte stället, utan fick gå och fråga en vakt på ett annat ställe som låg i närheten av Onkel Donald. Då vi fick beskedet att det var klubben bredvid dem var det bara att ställa sig i den timmeslånga kön för att få en chans att komma in. Ett tiotal människor trängde sig före genom att "diskret" slinka sig förbi oss. Jag ropade åt dem att de skulle sluta snika sig i kön, petade på dem för att få uppmärksamhet och då blev de helt plötsligt både döva, utan känsel och blinda. Jag hatar folk utan skrupler!

Väl inne tog vi oss varsin tequila. Synd var bara att det tog en halvtimme innan vi fick beställa av den dumme bartendern. Han lät alla snygga tjejer gå före oss glasögonormar och H fick stå ut med en full kleptoman vid sin sida. Han snodde allt från essensflaskor till glas och sugrör från bardisken. Sedan försökte han hångla ur H, men gav upp när hon ignorerat honom lika bra som köidioterna gjort mot oss.

Sedan dansade vi en stund, men jag gav upp när en alltför full brud viftat med armarna en gång för mycket in i mig. Dessutom luktade det löksvett. Vi gick och satte oss vid några bord långt bort från musiken för att kunna prata lite.

Då dyker det upp två fulla karlar vid vår sida, varav en bodde i Helsingfors och hade fru. Den andre bjöd mig på öl och spottade mig i ansiktet när han pratade. Turligt nog var jag då ganska onykter att jag bara torkade bort salivet och fortsatte låtsas lyssna på honom. Vi svepte en flaska vin som de bjudit oss på, gick på toaletten och sedan ut från Onkel Donald. Klockan var ju ändå tre.

Burger King, missade bussen, hittade taxi efter två timmar, galen taxichaufför som körde mot rött, sambo hemma med sina bögkompisar (skoj), sova. Det var min kväll i Oslo.

Avkastade strumpbyxor på tjejtoaletten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det lät som en kul oslo by night :) När jag bodde i oslo hängde jag på köttmarknaden jackson, herrejävlar vilka typer det fanns där...

Shadow sa...

De där med att behöva köa in på ställen måste vara en Norderopeisk grej alltså!

Fröken K sa...

jasmin - jasså? typiska norrmänn eller vad?

shadow - ja, tydligen. man är så egoistisk och alla ska vänta på sin tur. suck.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails