onsdag 17 januari 2007

Family Girl

Jag har äntligen fått den familjen jag drömt om: Min plus en till. En stor familj. Det betyder att det är kalas minst en gång i månaden med släkten, då man samlas och äter massor med kakor och hemmagjorda tårtor. Barnen leker "snällt" med varandra och de vuxna samlas i vardagsrummet för att prata om bilar, barn och pengar. Alla utom jag. Jag springer runt som en idiot och tar bilder på allt och alla med min fula kamera. Jag önskar jag hade en paparazzikamera så jag kunde känna mig lite professionell.

I söndags var jag ute med min sambo och några medlemmar ur hans familj. Vi fikade på ett café och gick sedan i Vigelandsparken tills det var alldeles för mörkt och vi inte såg någonting mer. Då bestämde vi att vi skulle ta lördagarna eller söndagarna till att vandra i Oslo. Gå på café på Grünerløkka och sedan besöka ett museum någonstans i staden. Vi flyttar ju snart, så det är bäst att passa på.

Jag är en kräfta som gillar familj.


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails