fredag 12 januari 2007

Bjud ut mig

På fredagar ska man ju slå lös. Jag hade planerat att slå bort lite käglor från bowlingbanan tillsammans med min sambo och våra vänner. Nu ligger alla och sover i sina sängar, och min sambo i vår säng. Jag sitter ensam i mörkret och känner mig som om jag är den enda människan i Oslo som är vaken. Det är ingenting på TV heller. Jag tyr mig till datorn, men alla är för upptagna för att prata med mig. De har ett liv. Just nu har de ett liv och mitt liv är inte lika roligt som deras just nu.

Man måste ha tråkigt för att uppskatta allt roligt.
Ja ja. Jag vet, men jag ville ha roligt idag. Inte sen, imorgon, idag, nu. Fredagskvällen är ju den dagen som är längst bort från måndagsmorgonen. Då ska man släppa alla bekymmer och helst dansa hela natten.

Bara för att jag inte fick roligt idag ska jag sova länge imorgon.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails