söndag 26 november 2006

Oslo by night

Idag är jag sådär skönt smått bakfull. Lagom trött och sugen på fet och salt mat. Jag hade en överraskande trevlig och rolig kväll igår. Min sambo skulle jobba så jag hade bestämt mig för att bara vara hemma och pyssla. När jag som bäst satt och såg nyinköpta Corpse Bride så ringde min "svåger" som skulle hämta sin fru i Oslo några timmar senare, så han undrade om han kunde få komma upp och vänta hos mig. Eftersom jag har varit så duktig att städa och diska den senaste veckan så tog jag emot honom med öppna armar. Det var ju så fint hemma hos mig och ingen har ju sett hur rent det verkligen är.
Han kommenterade faktiskt att det var mysigt hos mig, och berättade sedan att hans fru, min sambos syster skulle ut med sina väninnor på lördagskvällen. Jag frågade om jag också fick följa med, och det fick jag absolut.

Sagt och gjort. Jag och H gick till Scandic hotel för att möta upp de andra flickorna, två svenskar, en svorsk och en dansk. Vi promenerade till en libanesisk restaurang vid namn Al Chouf där de hade reserverat ett bord åt oss. Ingen av oss hade varit där, så vi beställde Meza special, som var tio smårätter. Det var bland annat hoummus, sötsur kyckling, inbakad fetaost i piroger och självklart tzatsiki. Det var som tapas, spanskgrekisk influerad mat. Och det var såå gott! Tyvärr var varje portion bara en munfull, och två av damerna var gravida, så det blev inte så mycket mat till alla. Men gott var det.


Mitt i maten stängde personalen av musiken och fram kom en magdansös. Hon dansade för oss tre gånger. Tyvärr hade jag den allra sämsta platsen av alla, så när hon kom bort till vårt bord så slet hon upp mig till dans. Jag fick sådeles dansa magdans inför hela restaurangen. Som tur var så hade jag fått i mig ett glas rödvin, så det var inte hela världen.
Resten av kvällen spenderade vi på hotellets bar, där vi drack mer vin och drinkar. Alla hade verkligen jätteroligt, vi skrattade och fick otroligt bra service av personalen som satte på discomusik ifall vi ville dansa.
Nu vill jag bara att mina vänner också ska komma hit så vi kan göra Oslo osäkert vi också. Hint hint.

2 kommentarer:

Anonym sa...

satt idag o tänkte åp hur roligt det vore att komma och hälsa på snart igen. jag hoppas att det ska gå att ordna i början av nästa år. saknar dig!!!
pussar

Fröken K sa...

wii. det låter toppen!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails