tisdag 11 april 2006

Voff

Söta lilla R. Nu har jag lekt med henne och nyst massa i E och E:s fina lägenhet. Bara det att ha en pelare i lägenheten lyxar upp det lite grann. Att de sedan har enormt stora fönster och breda fönsterbleck gör mig inte mindre avundsjuk. Jag vill ha ett fast jobb som jag trivs med. Så jag kan spara pengar, ta ett lån och köpa en lägenhet själv.

Min älskling ligger och sover. Jag borde kanske sova jag med snart, så jag orkar upp imorgon. Jag får en sån kick av att komma hem till folk där de har så fint. Då vill jag genast hem och städa så att jag har det nästan lika fint jag med. 38 kvadrat kanske inte är något att komma med. Man får göra det bästa man kan. Vi har kastat massa gamla kläder som vi inte använder, och köksbordet ska väck det med. Det som är jobbigt är att garderoben är så liten att man knappt inte får plats med några kläder alls. Det ligger högar överallt som inte få plats och då ser det genast mycket mer stökigt ut.

Det är stressigt att ha det rotigt. Basta! Imorgon är det jag som städar. Annars får jag inte köpa några nya skor! Morr...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails