måndag 10 april 2006

Ferie

På väg hem från jobbet var jag tvungen att ta ett foto på solen. Kanske inte så stiligt gjort av mig att bara ta ett kort rätt på solen, men eftersom alla vet hur det känns att få solen rätt i ansiktet en vårdag när alla fåglar kvittrar nästan för högt och det inte blåser alls, så tycker jag att kortet förmedlar den känsla jag fick när jag spatserade hemåt.
Gick till Manpower för att jobba i deras kaffebar, men när jag kom innanför glasdörrarna såg jag att det redan stod en kantineklädd fröken där. Jag gick in på kontoret där mina kontaktpersoner brukar sitta och fick se att det var tomt. Jag fick prata med de som satt på platserna bredvid och det visade sig att det hade blivit dubbelbokat. Jag skulle givetvis få ersättning för den tiden som jag tagit mig till jobbet för att sedan inte få något att göra, så jag fick två timmars lön och påsklov. Nu ska jag gå ut i solen varje dag och gå Karl Johan upp och ner. Jag måste verkligen hitta mig ett par skor.

Det är vår! Inte ett moln på himlen. Om jag inte vore så blyg och feg så skulle jag gå ut och fotografera hela världen nu. Jag blir nog sittandes här hela dagen framför datorn. Borde kanske leta lite jobb. Ja. Så blir det.

Dagens låt: Röyksopp med What else is There?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjejsnack finns här (kolla menyn till höger):

http://annetteathome.se/blog.htm

Man kan "prenumerera" på det, så man får det i mailen varje vecka. :)

Anonym sa...

En banner gör du i photoshop (eller liknande program). Den ska vara 88*31pixlar stor. Sedan ritar du bara hur du vill ha den. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails