tisdag 7 mars 2006

Scary

Städning/packning eller vad det nu kan vara går mycket fortare när man får lyda order. Jag beordrar någon av mina vänner att ge mig uppdrag. När jag fullfört uppdraget får jag ett nytt. På så sätt blir städningen/packningen mycket roligare. Idag har jag tagit ner gardinerna och gardinstängerna samt packat alla mina fotoalbum (snyft, gråt, nu kan jag inte titta i dem på några dagar) och nästan allt porslin. Ändå känns det som om jag inte har packat hälften. Det står fulla kartonger nästan hela vägen upp till taket i vardagsrummet, men ändå ligger det saker överallt som skriker efter att bli nedpackade. Jag försöker att inte lyssna, men ibland ger jag efter och packar ett glas eller två. Jag måste dessutom gå upp på den hemska mörka vinden och hämta ner min resväska så att jag kan packa mina kläder i den. DET kommer ta tid innan jag får mod till mig.
När jag satt i köket igår för mig själv så började jag (såklart) tänka på en skräckfilm vid namn The Exorcism of Emily Rose. Alla som ha sett den förstår varför man börjar bli lite smått svettig när klockan närmar sig 03.00 på natten och det inte finns någon levande varelse i närheten. Börjar det sedan lukta rök, ja, då självdör man nog. Självklart tittade jag på klockan precis då och fick till min fasa se att hon var 02.45. Då kunde jag definitivt inte somna. Jag ringde min älskade och lyssnade på honom när han brottades med kartonger på sitt jobb. Sedan somnade jag av utmattning någon gång före fyra. Då hade jag legat och skakat i sängen i en timme.
Varför är jag så dum att jag ser skräckfilmer när jag vet att jag inte kan släppa dem efteråt.

Jag ska åka och besöka min morfar på torsdag. Bara en timme eller så. Det kan vara sista gången. Jag säger inte nej den här gången. Även om jag måste gå dit själv. Jag får sitta och lyssna på hur han hade det på sitt jobb för länge sen och hur dumma alla tyskar är. Eller så är han så vimsig att han själv inte vet om att han är arg på allt och alla. Det kommer bli jobbigt. Jag blir så nedstämd varje gång.
Han ler ju aldrig.

Nu ska jag bänka mig framför TV:n och bara sitta och stirra på den. H är här med sina söner. De ska sova här i några dagar. Förhoppningsvis inte alla nätter. Jag behöver få sova på morgnarna och kunna gå och städa i morgonrock.
Fem dagar kvar. Nu har vi nyckeln.

2 kommentarer:

vandrarvild sa...

äääh, tyckte du den filmen var läskig? jag tyckte den var sådär... :)

Fröken K sa...

jag vet att du inte tckte att det var nåt. men jag blir rädd för alla skräckisar. :) tyvärr.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails