onsdag 22 februari 2006

Helvetesonsdag

Idag verkar allt dödsdömt. Det finns inget tidningspapper att packa i och alla tjugo tröjor som jag provat på stan passade inte. Ikväll ska jag iallafall ta en hel sömntablett. Minst. Skölja ner med öl, en tre fyra stycken och sen sova som fan! Så kanske det blir roligt att gå till tandläkaren imorgon. Jag kan sitta och stirra i taket på den där jävla djuraffischen som de inte bytt ut sedan jag fick min första mjölktand, och skratta lite i dimman.

"I'm sick and tired, of always being sick and tired." Åh så jävla bra det stämmer. Jag kanske inte är helt olik den där Anastacia iallafall? Fick höra det på Mitt Andra Hem en gång för länge sen från en dvärg. Dålig raggningsreplik, tänkte jag och gick därifrån.

Festen i lördags blev ett roligt kaos. Simen och Miriam åkte hem och sedan började festen. Fick med mig tre vänner som var bara mina, sedan var det norrbaggar och örebroare om vartannat. Alla stod i köket och rökte, eller i vardagsrummet och bytte låtar konstant. Någon frågade om vi skulle gå ut, och folk drog till Frimis. Några ville till Klaras och några ville hem. Andra drog till sina nyfunna ragg och 'dansade'. Jag gick till Klaras och träffade mitt ex Marcus i ett av DJ-båsen. Önskade en låt som aldrig kom, blev omkullkastad i glassplitter av Atle och pratade alldeles för mycket norska. Men denna gång kom jag iallafall ihåg det mesta av vad som hände. Det är mer än man kan säga om Atle, som alltid är glad i både alkohol och kvinnor. Han raggade på allt som hade bröst, på de mest konstiga sätt. Såg dock inte huruvuda han fick napp eller inte, men när vi skulle gå hem så vägrade han erkänna att han hade med sig en jacka som han hade hängt in i garderoben. Den fick de ta med sig när alla skulle tillbaka till Norge och lämnade mig nästan helt ensam.

Fick övernattningsvän och underhållning iallafall. Caroline åker hem imorgon och jag åker till tandläkaren. Där skiljs våra vägar. Jag måste ta med mig gardinerna till mor så hon kan sy upp dem. Får väl gå och plocka ner dem nu. Allt i mitt liv är så spännande. Plocka, diska, damma, plocka, sova, äta, äta, äta, sova, plocka.

Suck.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails