söndag 9 januari 2011

Naturligt ljus


Jag hade planerat att inte göra mycket alls i helgen, men så kom sambos ena gravida syster på besök, så då var vi ju tvungna (på ett bra sätt) att åka och hälsa på. I dagarna två.
Eftersom det blir ganska mörkt väldigt fort så hade jag otroliga problem med att få fina bilder. Jag hade på högsta ISO:n (1800), största bländare (f1,8) och hade alla lampor tända. Ändå så blev nästan alla bilder lite suddiga. Jag vill helst inte använda blixt, för det stör dem som blir fotograferade. Meningen är ju att jag ska kunna fånga barn i lek, vuxna som samtalar över en kopp kaffe i varsin fåtölj.
Min fråga är då: Vad ska jag göra mer för att få skarpare bilder? Tyvärr har jag inte råd att köpa en ny kamera eller bättre objektiv just nu. Alla som kan hjälpa mig får en puss i påsk. Hihi.


Bilden föreställer matbordet som det såg ut efter att tio personer hade mumsat på både grönsakssoppa och supergoda pannkakor stekta av ingen annan än fröken K.

3 kommentarer:

orinta sa...

Utrolig fin blogg ! Komenter gjerne tilbake ;)

Lindgrenevent sa...

Där skulle jag vilja varit! ser super mysigt ut! Mysig bild!
Och Pannkakor! :)

Vilket fint piano!!

Anonym sa...

Diska!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails